Такса "задръстване" не е приложима за София. Това заяви пред журналисти заместник-кметът по транспорт на София Любомир Христов по време на семинар, на който бяха представени "добри практики" от европейски столици по отношение управлението на мобилността.
Пред представители на Столична община, съветници и общински дружества беше представена таксата "задръстване", която до момента е въведена в Лондон и Стокхолм.
В Лондон таксата за влизане в централната зона е в размер на 9,5 евро, но според Джим Мак Грийвър тя не е намалила задръстванията в града. Причината, изтъкната от него, е в извършваните ремонтни дейности.
Годишно Лондон събира 149 млн. лири от такса "задръстване". Системата, която следи заплащането на таксата и влизането на автомобили, се състои от видеокамери, които на ден правят 1,45 млн. снимки на влизащите в зоната коли. От таксата са освободени такситата, колите на алтернативно гориво, автомобилите на здравната помощ. С 90 процента отстъпка при плащането й се ползват живеещите в районите, попадащи в зоната.
В Стокхолм такса "задръстване" е в размер на 1-2 евро, посочи Сиамак Барадара. От заплащането й са освободени и колите с чуждестранна регистрация, информира Радио София.
Пред журналисти заместник-кметът Христов посочи, че в София въвеждането на такава такса не е приложимо, заради извършващите се строителни дейности. По думите му настоящите и предстоящи промени в организацията на движението заради строителството на втория лъч на метрото не могат да изкарат автомобилите от централната част, тъй като алтернативните маршрути попадат в строителните участъци.
Най-вероятно тази година да започне строителството на кръстовището на две нива на булевардите "Андрей Сахаров" и "Андрей Ляпчев". Очаква се скоро да бъдат завършени работите по изграждането на първия етап от пробива "Данаил Николаев" - от бул. "Кн. Мария Луиза" до ул. "Веслец". При втория етап все още не са завършени отчуждителните процедури, за които ще са нужни над 10 000 000 лева.