Производителите на таблетни компютри са в проблемна позиция поради натиска на Google и Apple на пазара. Това посочва Digitimes.com, позовавайки се на ноутбук производители.
Милионите почитатели на Apple очакват излизането на новия iPad 3 през седмицата и по-точно – на 7 март. Същевременно хората очакват намаляване на цената на iPad 2 поради евентуалния нов продукт от сериятга. Силният маркетинг, макар и базиран донякъде на слухове, е разрушил промоционалните кампании на предложения като PadFone на Asustek или Galaxy Note 10.1 на Samsung.
Нишата на 10-инчовите таблети е превзета от iPad 2 (или в бъдеще – от iPad 3), докато тази на 7-инчовите е поле на изява за Kindle Fire на Amazon и очаквания Android 4.0 на Google, който се очаква да струва 199 долара. Притиснати между гигантите и китайските продукти, окупирали пазарното пространство под 150 долара, компании като Samsung, Asustek, Acer, Toshiba, Sony и Motorola се намират в изключително неизгодна позиция.
Изгледите за втората половина на 2012 година също не са добри за тях. Възможно е излизането на още един модел iPad през октомври като контра-продукт на таблетните компютри, използващи новата операционна система Windows 8. Същевременно Microsoft отказва да намали цената на лиценза си, което допълнително ще утежни ситуацията за някои производители.