Porsche очаква продажбите на новите си модели да се забавят през 2016 г. спрямо ударното началото на 2015 г., когато компанията пусна на пазара компактната версия на спортния автомобил Macan, предаде Bloomberg. Пускането на роудстъра Boxster през пролетта на тази година и на новия модел Cayman по-късно през годината се очаква да повишат продажбите, но едва ли те ще достигнат растежа от 19% до 225 121 нови сделки, коментира ръководителя на отдел „Продажби“ във Volkswagen AG Детлев фон Платен. През 2015 г. Macan се превърна в най-продаваната кола на Porsche с повече от 80 000 сключени сделки.
Продажбите на бранда са от ключово значение за позициите на групата на Volkswagen (VW), която страда от ефектите от скандал за манипулиране на данните за емисиите на дизеловите си автомобили. На фона на спада на продажбите на VW, подразделението Porsche, произвеждащо луксозни автомобили, се представи изключително успешно през изминалата година и дори ще получи финансиране на стойност 1,09 милиарда долара за разработване на спортен автомобил на батерии, с което се очаква компанията да създаде около 1000 нови работни места.
„Ние трябва да запазим ексклузивността на бранд, ценностите му и да гарантираме доходността на дилърите си“, допълни още фон Платен.