Старият терминал на летище София да бъде съборен и на негово място до 5 години да бъде построен нов и по-голям от сегашния терминал 2. Идеята ще залегне в актуализирания генерален
план за развитие на съоръжението, който трябва да бъде готов догодина. Това съобщи за "По света и у нас" изпълнителният директор на аеропорта Веселин Пейков. Според него е
икономически по-изгодно да се построи нова сграда на мястото на старата.
От 1937г., когато е открито, старото летище София, чиито наследник е днешният Терминал 1, е посрещнало и изпратило десетки милиони пътници. Част е от спомените им, свидетел е на история. Времената
сега са други, аргументира идеята си началникът на аеропорта, информира БНТ.
Повечето от авиопревозвачите подкрепят събарянето на летището и построяването на нов терминал. Според тях така най-накрая ще се покрият постоянно актуализиращите се стандарти на световния авиационен бранш. Особено по отношение на сигурността и комфорта.
Янко Георгиев, изп.-директор на авикомпания и пилот, призова строителството на бъдещия терминал да избегне пропуските и грешките, които са били направени на Терминал 2. Заради тях и до сега няма преки полети от София до Северна Америка и обратно.
И ако идеята за приватизация на столичния аеропорт е в зародиш, то отсега е ясно, че за финансирането на изграждането на бъдещия терминал 1 ще се търсят няколко възможности. Основните са от европроекти и публично-частно партньорство.
"Повече от 40 милиона евро са инвестирани на Летище София през последните четири години". Това стана ясно вчера по време на официалната церемония по откриването на новоизградените хангари на “Луфтханза техник”. В събитието участваха министър-председателят на Република България Бойко Борисов и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
След направените инвестиции в техническата база могат да се обслужват 6 самолета едновременно и да се реализират 60 тежки ремонта на година, като всичко това осигурява над 600 работни места, информира МТИТС.