Предвижда се пътищата, които ще попаднат в обхвата на тол-таксите, да не са повече от 2/3 от републиканската пътна мрежа. В заданието за изграждането на системата е заложено тя да се простира върху 80% от тази мрежа, но предстои да се вземе политическо решение по въпроса. Това се разбра от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред БНТ.
В момента винетката е задължителна за движение по цялата републиканска мрежа, която е 20 хил. км. Безплатно е движението по общинските пътища, които са общо 19 хил. км.
Въвеждането на тол-системата цели да се въведат по-адекватни такси за преминаване през страната на тежкотоварните автомобили. Чрез нея също ще се даде възможност и винетките да бъдат електронни.
Министърът посочи, че се очаква отново решението за избор на изпълнител на тол-системата да бъде обжалвано и пред Върховния административен съд. Този път обаче държавата ще поиска предварително изпълнение, защото юристите на пътната агенция са убедени, че процедурата, по която е въведена обществената поръчка, е прозрачна и законосъобразна, а жалбите - неоснователни. Освен това Нанков се закани да бъде заведено дело срещу обжалващите, защото независима финансова компания, наета по казуса, изчислила, че загубите на ден от невъвеждането на тол-системата са за 1.5 млн. лв.
В отговор на въпрос министърът посочи, че трябва да се обсъди въпросът дали с приходите от тол-системата да се финансира ремонтът на общинските пътища, чиято поддръжка е недофинансирана.
След сигнал на граждани проверка установила, че в три часови диапазона ремонтираната тръба на тунел "Витиня" се задимява, тъй като другата се ремонтира и целият поток в момента минава през нея. Това била причината и вентилаторите вътре да минат на ръчен режим. На 20 ноември трябва да бъде отворена и другата тръба на този тунел.