Топлофикациите не успяват да съберат половината си задължения

26.10.2012 | 13:26
по статията работи: Петър Чернев
15% от потребителите на топлофикациите са много недоволни от услугата
Топлофикациите не успяват да съберат половината си задължения
Снимка: Булфото

Топлофикациите в страната отчитат средно 24% загуби заради остарялата преносна мрежа. За София процентът е по-малък – 18%. Това съобщи днес по време на форум Димитър Куюмджиев – директор „Сигурност на енергоснабдяването” в Министерството на икономиката енергетиката и туризма.

Основният проблем за дружествата е ниската събираемост на сметките, която към момента за страната е около 50%. За да бъдат финансово стабилни, събираемостта трябва да е около 70%. "При тези резултати се чудя как успяват централите да покриват дълговете си", коментира експертът/ Най-големият губещ по думите му заради слабата събираемост, е „Булгаргаз“, който пък не може да купува гориво от „Газпром“, информира "България он еър".

През 2005 г. събираемостта е била 63%, а през 2009 г. показателят е достигнал най-ниските си равнища от 50%. В момента отново има признаци за подобряване на събираемостта. Основен проблем са старите инсталации на топлофикациите, чиито турбини не са обновявани откакто са монтирани, информира агенция "Фокус".

Справка на енергийното министерство показва, че към момента топлофикация се ползва едва от 15-16% от населението за отопление и топла вода и парно. В страната от общо  22 централи, през последните години седем са закрити поради отпадане на абонати.

В момента 13 са частни и две са общински – в София и Шумен. Съдбата на последната също е незавидна, тъй като втора година не е ясно дали ще работи занапред. Очертава се и тази година градът да остане без парно, каза Куюмджиев.

15% от потребителите на топлофикациите са много недоволни и 15% са много доволни от услугата. Това каза пред журналисти председателят на Асоциацията на топлофикационните дружества в България Илия Николаев, предаде агенция "Фокус".

Голямата маса от потребителите са с неутрално отношение, което значи, че услугата е приемлива, но гласът на недоволните е по-силен и това формира отношението към сектора. "Обезпокоени сме от това и ще се опитаме да променим нещата, каза Николаев. Той посочи, че ниската събираемост на сметките е функция на много фактори – високата цена, справедливото разпределение на енергията и т.н", коментира Николаев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...