Казват, че марките владеят света. Представяме ви Топ 10 на най-скъпите марки в света за 2014 г. според "Си Ен Би Си", като в класацията преобладават американските марки. Надмощието им в цялата класация, която е от 500 световни марки, е непоклатимо.
10. IBM – Марката на американската компания е на стойност 41,5 млрд. долара. Тя е основана през 1911 г. IBM е най-големият в света доставчик на софтуер, хардуер и комплексни услуги в областта на информационните технологии.
9. Wallmart – Марката на най-голямата верига магазини за търговия на дребно е на стойност 44,8 долара. Сам Уолтън основава компанията през 1962 г.
8. Amazon – Марката на най-мащабния онлайн магазин в САЩ е на стойност 45,1 млрд. долара. Amazon.com e основан през 1994 г. от Джеф Безос.
7. AT&T – Брандът на втория най-голям доставчик на мобилни услуги е оценен на 45,4 млрд. долара. Компанията е основана през далечната 1885 г.
6. General Electric – Брандът на американката корпорация, произвеждаща локомотиви, авиационни двигатели и др. е оценен на 52,5 млрд. долара. Корпорацията е основана през 1878 г.
5. Verizon – Марката на телекомуникационната компания е оценена на 53,466 млрд. долара. Компанията е основана първоначално през 1983 г. под името Bell Atlantic.
4. Microsoft – Брандът на развиващата дейност в областта на компютърните технологии струва 62,783 млрд. долара. Корпорацията Microsoft е основана през 1975 г. от Бил Гейтс и Пол Алън.
3. Google – Бранда на американската корпорация за интернет и софтуер струва 68,620 млрд. долара. Основатели на компанията са Лари Пейдж и Сергей Брин през 1998 г.
2. Samsung Group – Това е единствената компания от топ 10-те най-скъпи марки, която не е американска. Тя е оценена на 78,752 млрд. долара. Samsung Group е основана през 1969 г. Като в момента Южнокорейският гигант е лидер в световното производство на електроника.
1. Apple – Стойността на марката е оценена на 104,6 млрд. долара. Мултинационалната корпорация е едноличен лидер в класацията. Нейн основател е Стив Джобс през 1976 г.