Около 40 бетоновоза се събраха в района на ул. "Девня", за да протестират срещу Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Тежките машини са ръководени от председателя на Независимия транспортен синдикат във Варна Максим Петков. Силно е полицейското присъствие в района на ул. "Девня", както и на Катедралата, където ще бъде последната спирка на бетоновозите. Камионите са облепени с надписи "Протестирам!" и веят български флагове. Очакваше се на протеста да се съберат два пъти повече камиони.
Тежките машини ще се застопорят на пиацата за таксита пред Катедралата във Варна. За организацията има разрешение от община Варна, като маршрутът на машините е съгласуван с полицията, съобщи председателят на Националния съюз на превозвачите Максим Петков, цитиран от Chernomore.bg. Протестът се организира заради бездействието на МРРБ и неудовлетворяването на исканията на шофьорите.
Преди месец във Варна се учреди направление „Строителна механизация" към Националния съюз на превозвачите. Членовете поискаха спешна среща с министър Росен Плевнелиев. Хората, събрани в звеното, имат няколко проблема, събрани само в една наредба №11 на МРРБ: „За движение на извънгабаритни или тежки пътни превозни средства". По думите им документът е неприложим, остарял и фирмите винаги са в нарушение. Още при закупуването им от западните заводи машините се оказват по-тежки от заложените стандарти. Парадоксът е, че документът, който действа у нас, задължава превозването на товари с 10 - 15 тона под заводските стандарти на машините. Впоследствие се оказва, че се работи с 30% от натоварването, което конструкторите са пределили за допустимо и което е разрешено с европейските директиви. Ако обаче се използва пълният капацитет на техниката, фирмите търпят загуби заради солените глоби. Шофьорите искат в наредбата да отпаднат изискванията за тежките машини, като се направи нов нормативен документ, специално за тях.