Тръгва подготовката на строителството на "Струма" през Кресненското дефиле

04.01.2018 | 09:30
по статията работи: econ.bg
Регионалното министерство е възложило на пътната агенция за изработи подробен устройствен план на участъка
Тръгва подготовката на строителството на "Струма" през Кресненското дефиле
Снимка: БГНЕС

Министерството на регионалното развитие и благоустройството е възложило на Агенция „Пътна инфраструктура“ да изработи подробен устройствен план – парцеларен план на лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ между Крупник и Кресна, съобщават от пътната агенция.

Заповедта включва изработването на проект на подробен устройствен план – парцеларен план за строителството на общо 24 км от лявото платно на магистралата в посока София, както и обходен път на град Кресна, който е част от дясното платно на магистралата в посока Кулата. Обходното трасе е с дължина около 5 км.

Това е най-тежкият участък от магистралата, чието изграждане критично закъснява. Това води до реален риск да се наложи България да връща европейското финансиране за цялата магистрала.

Кресненското дефиле е защитена зона, заради което има редица ограничения пред строителството в района. Още през 2001 г. Европейската комисия (ЕК) одобри два варианта за преминаване на магистралата в района – 15-км тунел, който България първоначално „прегърна“, а в последствие се отказа от идеята, и обход на дефилето от изток при Стара Кресна.

Сега властите предлагат да се запази съществуващия път пред дефилето, който ще бъде ремонтиран, но движението по него да е еднопосочно в посока Кулата. В посока към София се предвижда изграждането на ново трасе по въпросния източен обход. Около километър преди края на лот 3.2 двете отделни трасета се събират в едно общо с магистрален габарит с две платна с по две ленти за движение в посока.

Този вариант не се одобрява от природозащитници, които настояват за изцяло ново трасе на изток от дефилето. Този вариант обаче според държавата ще струва прекалено скъпо и ще отнеме повече време, отколкото България има да довърши магистралата. Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите вече одобри варианта с т.нар. „двойно преминаване“.

След приключване на процедурата според изискванията на Закона за устройството на територията проектът ще бъде внесен за разглеждане от Националния експертен съвет по устройство на територията и регионална политика, посочват от пътната агенция.

Приблизителната стойност на целия участък в района на дефилето е около 1,2 млрд. лева, включително строителство, надзор, отчуждения и други разходи, посочват от ведомството. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 25.11   1120 г. – Белия кораб потъва близо до Нормандския бряг. 1667 г. – Опустошително земетресение в Кавказ причинява смъртта на 80 хил. души. 1741 г. – С...