"Сезонът беше с пренапомпани очаквания. Западноевропейският пазар дава индикация от порядъка на 20-23% върху миналата година, но ако се върнем към 2019 г., ще видим, че това е доста под реализираното тогава. Отчитаме ръстове върху година, която не е била силна за нашия туризъм."
Това заяви пред БНР Иван Грошев, председател на Асоциацията на инкъминг агенциите. Според него "помпането на такива числа създава погрешни очаквания, грешно планиране и грешно бюджетиране".
Инкъминг агенциите са български дружества, представляващи у нас чуждестранни туроператори. Според статистиката, те водят у нас 1,5 – 2 милиона туристи годишно в страната ни.
Грошев смята, че информацията за замърсена вода в Черно море би повлияла само на българския и на румънския пазар, защото "не сме много от вярващите на институциите и когато те ни кажат, че всичко е наред, ние го тълкуваме по обратен начин". Той вижда хибридна война на всички фронтове – "от туристическия, през другите политически полета".
Министерството на туризма без бюджет е като да пуснете Лео Меси бос на тревата, коментира Иван Грошев в предаването "Преди всички" и добави, че "добра визия без реализация = на халюцинация".
Този сезон, за разлика от предните два, не се очаква да бъде силно доминиран от записвания в последния момент, уточни още той.
По думите му, в момента всички разходи вървят нагоре, но е много важно и какво клиентът е готов да плати.
"Много от хората търсят прости отговори на сложни въпроси. Каховка е виновна за всичко и спираме да мислим. А пък дали даваме качество, продуктът дали е съдържателен - това го оставяме на заден план и винаги търсим проблема в някакви външни фактори."