Само две компании се включиха в поредния кръг от разговори за високите цени на горивата - "Ромпетрол" и "Лукойл". Това стана по време на днешното заседание на комисията по икономическа политика, енергетика и туризъм в НС. На събитието бяха поканени всички дистрибутори.
Представители на двете компании се оплакаха, че продават на загуба и заради това са приключили 2010 г. с отрицателни резултати. От "Ромпетрол" обявиха, че загубата им за последните три години е 25 млн. лв., докато от "Лукойл" не дадоха цифри. Според представени по време на заседанието данни двете компании продават бензина на загуба, но при дизела формират печалба, която обаче явно не е достатъчна да компенсира, информира Mediapool.bg.
4 стотинки на литър е цената на биокомпонента при формирането на цената на дизела. Това съобщи Сергей Гиндич, заместник-генерален директор по доставки и продажби в "Лукойл".
Само една стотинка е печалбата на компанията при продажбата на литър дизел. При бензина А 95 пък компанията е на загуба - минус 12 стотинки на литър. Станимир Стоилков от "Ромпетрол" обяви, че от търговията на същия вид гориво те излизат на червено с близо 14 ст. на литър
Миналата седмица "Лукойл" замрази цените на горивата, като подписа мораториум с правителството, припомня Dariknews.bg.
Цената на хляба също е долу-горе на една цена, както и цените на имотите. По този начин представителят на "Лукойл" отговори на въпрос "Толкова ли са еднакви цените, на които се купува и пренася горивото, че крайните цени да са еднакви на всички бензиностанции".
Възможно е в даден момент фирмите, които търгуват с горива, да са на загуба, но това не може да продължава вечно. Ако те са на загуба, рано или късно ще фалират. Аз не вярвам това да се случи. Това заяви пред журналисти зам.-председателят на Комисията по икономическа политика, енергетика и туризъм Делян Добрев.
Много хуманно звучи да работите на загуба, но някой трябва да я покрива тази загуба. Това каза депутатът от "Коалиция за България" Петър Димитров по време на заседанието, предаде Агенция "Фокус". Според него българите няма да повярват на думите, че компанията работи на загуба.
При положение, че работната ръка в България е 15 пъти по-евтина от тази в Люксембург, например, и страната ни е с най-ниските данъци и акцизи в целия ЕС, логично би било и горивата да са най-евтини у нас, но не са, коментира бившият министър.
На тези думи Гиндич отвърна, че страна като Люксембург не е съпоставима с България, а данъците й са много по-ниски от българските. В Люксембург всеки може да разтоварва горива, където иска, докато в България това става единствено в лицензирани данъчни складове.
Присъстваме на второ абсурдно заседание, заяви от своя страна друг "червен" депутат Румен Овчаров. "Лукойл" работи на загуба, "Ромпетрол" внася на загуба. Бизнесът с горива се оказва един от най-губещите бизнеси. Това е пълен абсурд, заяви Овчаров. Според него абсурдно е народните представители да определят пазарната цена на горивата. Трябва да се отговори на въпроса - има ли пазар на горива в България и да се види какви мерки да се предприемат, обясни бившият министър.
Законът за акцизите и данъчните складове създава проблеми на търговците на горива. Това каза депутатът от "Коалиция за България" Корнелия Нинова.
С промените в закона миналата година са създадени затруднения за внос на горива и има затруднения при регистрирането на данъчни складове. Според Нинова нови законови промени са единственото възможно решение, което могат да вземат народните представители
Народните представители би трябвало да работят за това да се премахне или най-малкото да се намали акциза върху биодизела. Този акциз беше премахнат и след това възстановен от 2010 г., коментира от своя страна депутатът от "Синята коалиция" Иван Иванов.
По думите на депутата от становищата на различните компании си личи, че с промените в Закона за акциза и данъчните складове се въвеждат административни пречки, които затрудняват фирмите да регистрират данъчни складове. Това е нашата задача, ние сме законодателите, заяви Иванов.