Анализ на онлайн тенденциите показва, че търсенето на ресторанти е намаляло повече от два пъти след началото на кризата у нас. Пикът се случва през декември 2007 година, след което постепенно започва да спада с около 10% на година.
През 2013 година то е близо 50% по-слабо и е съсредоточено в най-големите градове – София и Пловдив. За радост на ресторантьорите, обаче, от началото на 2014 година се наблюдава леко повишаване с
около 10-15 %. Така виждаме подобрение на обстановката за първи път през последните 7 години.
За сравнение във Франция, данните показват голям пик през 2004 година, след което спадът е осезателен, като в следващите 10 години търсенето на заведения намалява с близо 90%. Аналогична е и
ситуацията в Испания, където интересът към ресторанти в Барселона е бил най-голям през 2005 година, а към 2014 той е вече 3 пъти по-малък. Изглежда кризата оказва отражение върху желанието на
хората да харчат спестяванията си по ресторанти както у нас, така и в по-добре икономически развитите държави.
Тенденциите показват и доста закономерни промени на търсенето на заведeния в рамките на годината. Месеците, в които има най-голям интерес към ресторантите в България, са ноември - декември и
февруари – март. Това е разбираемо, предвид фирмените партита и празниците в тези периоди на годината. Забелязва се, че тенденцията се запазва в последните 10 години. Анализът е изготвен на база
данни от Google Trends и сайта Alakart.