Укрепването на лот 4 на АМ "Тракия" ще струва между 11.8 и 13.3 млн. лв.

06.10.2011 | 11:35
по статията работи:
За отстраняване на мочурища по 49-километровото трасе от аутобана се заговори през пролетта. Днес бяха отворени 2 от подадените 3 оферти
Укрепването на лот 4 на АМ "Тракия" ще струва между 11.8 и 13.3 млн. лв.

Автори на статията: Петър Чернев ( p.chernev@econ.bg ) и Александър Димтиров ( a.dimtirov@econ.bg )

Днес в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени ценовите оферти за изпълнител на стабилизиране на теренна основа на участъци от лот 4 на автомагистрала "Тракия".

Две от трите подадени предложения бяха отворени - тези на сдружение "АМТ Пътища" със седалище във Варна и на сдружение "Аксиона България" със седалище в София. В състава на първото влизат варненската "Пътища и мостове" и добричката "Пътно строителство", а в състава на второто - софийската "Пътно-строителна техника" и "Аксиона-инфраструктурс" - Испания.

Ценовата оферта на "Конструктур инженеринг" не беше допусната до отваряне.

След днешното отваряне като фаворит се очерта "Аксиона България" - тя събира до момента 50 точки*, които се получават от краткия срок за реализация на проекта - 30 дни (40 точки), и предложената неустойка - 40% (10 точки). В същото време "АМТ Пътища" предлага да осъществи укрепителните дейности за 85 дни, за което получава 14.12 точки. Предложената неустойка е същата - 40%, за което офертата получава отново 10 точки.

Учудващо висока е разликата в представените от двете компании срокове за изпълнение на проекта. Интервалът от 55 дни със сигурност е изненадващ и неочакван.

Същевременно ценовите изисквания на двете компании са близки едно до друго - те са разлика от едва около милион и половина лева -  11.802 млн. лв. (12.982 млн. лв. с включените непредвидени разходи) за варненското сдружение срещу 13.298 млн. лв. (14.628 млн. лв. с включените непредвидени разходи) за софийското. Всички цени са без ДДС.

Крайното решение за това кой е победител в обществената поръчка трябва да стане ясно до седмица.

Проблемните почви в отсечката между Ямбол и Карнобат ще бъдат укрепени с европари, обясниха в края на месец август от АПИ.

Преди време от ръководството на агенцията прогнозираха, че укрепването ще струва под 15 млн. лв. Плановете са средствата да бъдат отпуснати от бюджета, а след това да бъдат признати за допустим разход от ЕК и възстановени. Отделно през юли правителството отпусна 13 млн. лв. за ремонт на напоителните системи в района на отсечката, която се явява лот 4 на магистрала "Тракия".

За отстраняване на мочурища по 49-километровото трасе от аутобана се заговори през пролетта. Слаби почви има на около 12 км. Проблемът беше повдигнат в края на 2010 г. от изпълнителя - консорциум, в който водещ е "Холдинг Пътища". След това бе създадена работна група и възложено изследване на независима лаборатория. Тя също доказала, че има изменения. Предишният министър на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обясни преди време, че има различни варианти, чрез които да се осигури финансиране за укрепването, и че очаква пътната агенция да отстрани проблема по най-прозрачния начин.

СДС очаква за строителството на Лот 4 от магистрала "Тракия" да бъдат похарчени допълнително между 30 и 50 милиона лева. Това заяви на пресконференция в парламента председателят на партията Мартин Димитров в началото на месец юли. По думите му освен оскъпяване на отсечката се очаква и забавяне на срока на построяването.

Официално строежът на лот 4 от АМ "Тракия" започна на 3 септември миналата година. Цената е близо 175 млн. лв. Предвижда се изграждането на цялата 50-километрова отсечка да приключи до януари 2013 г. Все още не е ясно дали откритите подпочвени води ще забавят строителството и с колко точно ще се оскъпи проекта, посочва БНТ.

*Класирането на участниците в обществената поръчка се извършва по низходящ ред на получената комплексна оценка (КО), като на първо място се класира участникът, който е получил най-висока оценка на офертата. В нея влизат критериите: цената в лева без ДДС, минималната цена в лева без ДДС, срокът в дни, минималният срок в дни, най-високият предложен процент неустойка от участник в процедурата, предложен процент неустойка.

Максималната КО, която се получава на база на сложна формула, е 100. Оценките на участниците се определят на база съотношенията между предложения процент на неустойката от съответния участник към максималния предложен процент на неустойката от участник в процедурата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 22.10   1575 г. – Основан е град Агуаскалиентес. 1633 г.– Китайската династия Мин побеждава Холандската източноиндийска компания в Битката в залива Люолуо,...