Японската компания Sony отбелязва 30-та годишнина на своя уокмен, затънала в проблеми. Портативното устройство бързо се превърна в тотален хит след пускането си на пазара през 1979 година. Днес обаче създателят му се бори да запази водещата си роля в сектора при жестоката конкуренция на Apple и нейния iPod, коментира АР.
За да отбележи съботието, компанията пусна архивен запис с изказването на Акио Морита, съосновател на Sony, по повод 10-та годишнина на устройството. „С уокмена ние даваме на хората абсолютно нова емоция. Трябва да произвеждаме повече и повече продукти като уокмена", заявява Морита през 1989 година.
За 30 години Sony успя да продаде 385 млн. уокмена, които през годините еволюираха от портативни устройства с касети, през дискове и минидискове, до цифрови файлове. Оригиналният уокмен беше с тежина 390 грама и големина колкото книга. Цената му беше 340 долара.
В последните години обаче устройството има сериозна конкуренция. Основният опонент Apple например, реализира продажбата на 210 млн. iPod-а за 8-те години, през които музикалният плейър е на пазара.
В японските медии често се появяват слуховете, че Sony смята да изостави бранда Walkman, въпреки че той символизира израстването на компанията. През 1946 година Sony е имала едва двадесетина служители, 63 години по-късно компанията вече е световно позната.
През миналата фискална година (приключила на 31 март) Sony записа сериозна загуба от 98,9 млрд. йени (1,02 млрд. долара). Това е първата годишна загуба за японската компания през последните 14 години.