Пускането на пазара на новия iPad най-вероятно ще направи поредния бум. Опашки от стотици нетърпеливи потребители, желаещи първи да пробват 4G таблета, се извиват пред магазините по света. В същото време цената на акциите на компанията достигна рекордните 600 долара за брой за първи път.
От днес таблетът с цена почти 600 долара се пуска в продажба в 10 държави, сред които САЩ, Канада, Сингапур, Франция и Великобритания.
Дейвид Тарасенко, 34-годишен строителен мениджър, е сред първите, сдобили се с новото устройство от магазин на Telstra в полунощ в Сидни, информира "Ройтерс". Тарасенко коментира, че откакто главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е разкрил третата версия на таблета, едва е изчакал да се появи по магазините, за да си го купи. "Когато Тим Кук го обяви, таблетът звучеше като магически инструмент. Явно имам свръхочаквания към таблета", каза той.
Докато потребителите се редиха на опашки да купят новия iPad, стана ясно, че Qualcomm, Broadcom и Samsung Electronics са запазили ценните си места на доставчици на основни компоненти за
устройството.
Новият iPad представлява прогресивно развитие на таблета на Apple - с по-мощен процесор и екран и по-добра камера. Таблетът не е лансиран на пазара като революционен продукт, както по-ранните
версии, но анализатори считат, че продажбите му ще превишат тези на iPad
2. От Apple
заявиха, че няма да спират от продажба стария модел, но цената му ще падне със 100 долара - таблетът вече ще струва 399
долара.
Досега компанията е продала 55 милиона iPad-а, откакто устройствата бяха пуснати в продажба през 2010 година. По данни на изследователската фирма Gartner продажбите ще се увеличат до 326 млн. броя до 2015 година.
Сред основните конкуренти на iPad са Galaxy на Samsung Electronic и Xyboard на Motorola.