Финансовата криза удари и автокъщите

12.01.2009 | 09:01
по статията работи: Петър Чернев
Спадът в продажбите е с над 50 на сто
Финансовата криза удари и автокъщите

Автокъщите фалират. Станахме автоморги, притесняват се търговците.

Световната финансова криза удари вносителите на стари коли. Автомобилите втора ръка от Австрия, Германия и Италия ръждясват по паркингите из цялата страна, информира в."Стандарт". Българите масово се отказват да дават пари за такива автомобили и предпочитат по-скъпите, но чисто нови коли.

След брокерите на имоти, кризата удари и нас, призна шефът на "Дупница Ауто" Вергил Кацов. Много търговци са готови да продадат на едро наличните си коли, и то на цени много по-ниски от реалните, само за да се отърват от тях. Спадът в продажбите е над 50 на сто.

През лятото пласирахме по 20-30 коли на месец, сега едва избутваме по пет. Няма пари. Банките не дават кредити и бизнесът ни умира, обясни  и Александър Костов от автоборсата в Горубляне. Заради липсата на клиенти той не е пътувал до Австрия от четири месеца. Склонен е да продава и без печалба, поне да излезе на нула. Ако например съм купил колата за 500 евро и съм дал 700 лева за превоз, готов съм веднага да я дам за 1700 лева, обясни Костов.

Проблемът е по-скоро психологически. Сега всеки се страхува да прави инвестиции. А бензинът поевтиня с цял лев и би трябвало това да повлияе положително на търговията, коментира и Красимир Петков от Пловдив. В Града под тепетата обаче няма затворени автокъщи, защото всеки иска да се отърве от колкото може повече коли, паркирани из двора му. Находчиви търговци са изтрили цените от предлаганите автомобили и са написали, че са по договаряне. Това пък е база за директно пазарене, като на източен пазар, при който собственикът тръгва от една сума и накрая скланя на сделка далеч под първоначално посочената.

Във Варна търговците са готови да преместят автокъщите на север. Изнасям се близо до границата с Румъния, където съседите са добри клиенти, сподели един от собствениците на местна автоборса. Той вече си купил парцел край шосето до Кардам и търси съдействие от колеги, за да заредят много коли наведнъж. Според него румънците били по-добри клиенти от българите. Имали повече пари и купували старите и добре запазени коли на възраст до 10 г. Бизнесменът посочи още, че само руснаците са по-добри клиенти, защото избират скъпи возила и плащат щедро, но през зимата почти липсват. Прогнозата му за бъдещето е, че първи ще фалират малките собственици и тези, които са в по-изолирани и неатрактивни райони. Ако обаче кризата се задълбочи, ще повлече и по-големите.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 25.11   1120 г. – Белия кораб потъва близо до Нормандския бряг. 1667 г. – Опустошително земетресение в Кавказ причинява смъртта на 80 хил. души. 1741 г. – С...