Френските железничари започнаха днес двудневна стачка - третата от поредицата, която по план трябва да продължи до края на юни. Първата масова стачка, припомня днес на сайта си радио "Франс енфо", бе от 2 до 4 април. В сегашната обаче според данни на медията участват не 48% от служителите на железницата, както беше при предишните протести, а само 38%.
При все това железопътната компания обяви, че се движат само една трета от високоскоростните й влакове "Те Же Ве" (TGV), от 50 до 20 на сто от крайградските влакове и различни регионални експреси.
Без нарушения на графика на практика тръгват и пристигат само международните влакове "Талис" (Thalys), които се движат между Франция, Германия, Белгия и Холандия. Същото важи и за влаковете на "Евростар" (Eurostar), които осигуряват връзка между Лондон, Париж и Брюксел.
Причината за изпълнението на разписанието по тези линии е, че ръководството на националната железопътна компания на Франция "Ес Ен Се Еф" (SNCF) пренасочи част от служителите си в администрацията, които имат необходимата квалификация, да осигуряват движението на влаковете по тези маршрути.
Френските железничари протестират срещу плановете на правителството да реформира "Ес Ен Се Еф" и най-вече заради това, че иска да отмени специалния статут на железничаря, придружен от различни социални придобивки, и да го приравни със статута на наемен работник.
Вчера в интервю за телевизионния канал "Те Еф 1" президентът на Франция Еманюел Макрон каза, че властите "са решени да стигнат докрай в изпълнението на плановете си" въпреки продължаващите протестни акции, тъй като реформата ще позволи да бъде укрепен железопътният транспорт. Макрон припомни, че реформата в сектора и отварянето му за конкуренцията се отлага във Франция вече 20 години, и заяви, че това повече не може да продължава.