През февруари японският автомобилен производител Toyota отчете продажби, които са по-високи от очакваните, като особено добре се е представил хибридният автомобил Prius. Целта на компанията е да увеличи продажбите си на американския пазар, предаде Агенция "Блумбърг".
От данните за миналия месец става ясно, че общо продажбите на моделите Prius, Lexus и Scion са се повишили с 12%. Прогнозата беше за ръст от около 8%. От своя страна само продажбите на Prius са се покачили с 52%, като са купени 20 589 превозни средства от този модел. За Toyota това е най-големият размер продадени автомобили в рамките на един месец за последните четири години.
През тази година Toyota възнамерява да достигне рекорд по продажби на най-популярния си хибрид в САЩ. Според Алън Баум, директор на консултантската компания Baum&Associates, японският автомобилен гигант смята през 2012 г. да осъществи продажби от 220 хил. автомобила тип Prius само на американския пазар.
Според официални данни на Autodata Toyota има пазарен дял от 13,9% в САЩ. Този размер е с 0,4% по-малък от пазарния дял за същия период на миналата година. Тенденцията обаче е за увеличаване на дела на японския производител.
Подобно на Toyota, и другите азиатски компании за производство на автомобили в лицето на Honda, Nissan, Hyundai и Kia отчитат много добри продажби за февруари. Honda е отчела ръст от 12% в продажбите на брандовете Honda и Acura. Същевременно ръстът на Nissan е 16%, а Hyundai и Kia отчитат общо увеличение на продажбите от 26%.