ЧЕЗ не иска да преминава отново от тримесечно към едномесечно отчитане и заплащане на електроенергията, тъй като това би струвало допълнителни разходи и ще върне компанията назад. Това каза на
пресконференция Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ за България, предаде Агенция “Фокус".
От ЧЕЗ са направили преценка на разходите и смятат, че ако отново се премине към такова плащане, 3 700 000 лева трябва да се похарчат еднократно за назначаване на 400 допълнителни служители,
допълнителен брой коли и корекции в софтуера. Ще има и 10 700 000 лева допълнителни ежегодни разходи за заплати на нови служители, отпечатка и разпращане на фактурите. Според ЧЕЗ с тези 10 700 000
лева могат да бъдат поставени 300 000 нови електромера.
Компанията призна, че е изгубила доверието на абонатите и помоли Държавната комисия за енергийно регулиране (ДКЕВР) да преразгледа решението си. ЧЕЗ обеща да спира тока на абонатите си, само когато
не са си платили в срок дължимото след отчитането на електромера, информира bTV.
От електроразпределителното дружество обявиха, че не може да изпълни в срок разпореждането на енергийния регулатор, абонатите в Западна България да се отчитат веднъж месечно вместо веднъж на три
месеца. Монополистът заяви, че срокът е недостатъчен и това е възможно да се случи до средата на годината.
Броят на основателните жалби на клиентите на ЧЕЗ във връзка с новата практика на отчитане на електромерите е минимален. От май 2008 г. досега са получени 277 писмени жалби, като само 13 от тях са
основателни, стана ясно още днес.
Припомняме ви, че в края на декември дружеството
беше санкционирано с над 1 млн. лв. от КЗК заради тримесечното отчитане на
тока. По-рано същия месец ДКЕВР също
санкционира дружеството.
Регулаторният орган постанови, че електричеството в страната ще се
засича всеки месец в средата на октомври миналата
година.