Участъкът от автомагистрала "Хемус" в частта от Велико Търново до Шумен става скоростен път. Това съобщи днес в Народното събрание председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
По-рано днес парламентът регламентира законово създаването на скоростни пътища. Това стана с текст от промените в Закона за пътищата, които депутатите приеха на второ четене.
Скоростните пътища са национални обекти, специално изградени и означени за движение само на моторни превозни средства с високи скорости. Те ще имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение, информира БТА.
Скоростните пътища ще имат предпазна телена ограда, площадки за принудително спиране и площадки за краткотраен отдих.
Четин Казак от ДПС обобщи мнението на опоизицията, че правителството проявява ясни намерения част от автомагистрала "Хемус" да бъде заменена със "скоростен път". Депутатът поиска изграждането на този аутобан да е приоритет. "В противен случай в Северна България няма да има нито една магистрала за сметка на четири в Южна България", каза Казак.
Скоростните пътища са за това да свързват магистралите, да създават възможност за по-бързо движение между отделните областни градове. Това коментира пред журналисти в парламента народният представител от ПГ на "Коалиция за България" и министър на транспорта в правителството на Тройната коалиция Петър Мутафчиев. Той добави, че тези пътища не са за това да сменят политиката на изграждане на автомагистрални трасета в България.
Опасявам се, че части от автомагистрала „Хемус”, например, ще бъдат заменени със скоростен път. Ако погледнете в момента плана и програма 2020, която разработи това правителство – там така наречената по идея АМ „Рила”, която трябва да свърже АМ „Струма” през Самоков и Ихтиман с АМ „Тракия” вече е скоростен път., подчерта "червеният депутатът".
"Само по новите магистрали и рехабилитираните участъци ще бъде разрешена скорост от 140 км/ч". Това обясни още Лазаров. Той уточни, че например в старите участъци на автомагистрала "Тракия" ще има знаци, които да ограничават скоростта под разрешената.
В момента скоростен път в България все още не съществува и тези пътища са бъдещи проекти.