Шофьорските курсове поскъпват заради увеличението на цените на горивата. Между 750 и 800 лева ще стане цената за качествен шофьорски курс от това лято, прогнозира Красимир Георгиев, шеф на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). Невъзможно е при постоянното повишение на цените на горивата да бъде осигурено качествено обучение, смята той.
От общо 900 компании за шофьорски курсове в страната 150 са средни училища. Техните автомобили и горива се плащат от държавата, но училищата провеждат курсове и за външни курсисти, които са многократно по-евтини от тези на частните школи. Това води до свиване на обучението в лицензираните автошколи, за да са евтини като държавно-частната конкуренция.
Ако бъдат приети предложенията на образователното министерство за основно образование в седми клас, първа степен на средно в десети и втора степен в двайнайсти клас, то минимумът за курсистите трябва да е поне десети клас, настояха от АКАБ.
Според Георгиев и сега завършилите основно образование често с голяма трудност попълват заявлението си за курсисти, а четенето на правилника за движение представлява сериозен проблем, пише в. Монитор.
Колкото по-слабо е образован кандидат-курсистът, толкова повече той е убеден, че шофирането е комбинация между натискане на педали и движение на скоростния лост. В същото време умението да сепредвиждат ситуацииите на пътя е в основата на 90% от предотвратените инциденти по време на движение, изтъкнаха от АКАБ.
Най-голямата част от пътнотранспортните произшествия са поради неосигуряване на предимство, което е най-често от незнание. На второ място са неправоспособни водачи, като повечето от тях са с минимално или никакво образование.
Сред проблемите по пътищата е и ниската квалификация на водачите от обществения транспорт.