Японската телекомуникационна компания SoftBank пуска за масова продажба роботи от февруари 2015 г., насочвайки усилия към справяне с проблема, свързан с недостиг на работна ръка в една от най-бързо застаряващите нации, предаде „Ройтерс“.
Роботите ще влязат в ролята на детегледачи, медицински сестри, спешни медицински работници и дори парти компаньони. Те ще се продават за близо 1 900 долара и ще са способни да научават и изразяват емоции, поясниха производителите.
По-късно тази седмица ще бъде пуснат прототип, който ще обслужва клиентите в магазините за мобилни устройства на SoftBank.
“Хората описват другите като „роботи“, защото нямат емоции, нямат сърце. За първи път в историята на човечеството ние даваме сърце и чувства на роботите“, заяви говорител на фирмата при представянето на прототипа Pepper.
Разработването на устройството е свързано с използването на cloud-технология за изпращане на информация, която да позволява развитието на емоционални способности.
С внедряването на роботи на трудовия пазар, японското правителство се надява да се пребори с проблема за недостига на работна сила, предизвикан от застаряването на населението в страната. Редица други технологични компании също насочват усилията си към създаването на компютри-хора, които да се използват в ежедневието и бизнеса.