Японската търговска верига Uniqlo се готви за навлизане на европейския пазар. Вероятно тя ще настъпва срещу ориентираната към масовия потребител шведска марка H&M. Смята се, че компанията си търси търговски помещения в центъра на Стокхолм, съобщава The Local.
"Бяхме потърсени от Uniqlo. Те се интересуват от Стокхолм, както и от няколко други големи европейски градове, като Берлин и Париж", заяви Фредерик Телефсен, представител на международната
консултантска къща за недвижими имоти Jones Lang Lasalle.
Uniqlo наскоро отвори два магазина в Ню Йорк. Целта на японската фирма е да покори модната индустрия, като излезе пред марки като H&M и испанския конгломерат Inditex. Последната е собственик на
веригата Zara.
Uniqlo е част от холдинга Fast Retailing и е най-голямата верига магазини за дрехи на дружеството. В момента фирмата е в процес на разширяване. Планирано е да се отварят между 200 и 300 магазина на
Uniqlo годишно. Според представители на веригата, Uniqlo се стреми да отвори между 10 и 20 магазина в Париж, колкото се може по-скоро.
Засега 80% от оборота на компанията е от търговия в Япония. В бизнес плана na концерна обаче е заложено разширяване, с което същият дял от продажбите да идва извън страната.
Фактическото отваряне на един магазин е дълъг процес. Той може да отнеме между 6 месеца и година. Това означава, че японската марка няма да навлезе толкова бързо на европейския пазар.
Uniqlo все още не е потвърдила плановете за откриване на търговски обекти в Стокхолм. От компанията твърдят, че ще продължават да разглеждат различни възможности за нови магазини по света.
От H&M отказват да коментират търговската политика на своя конкурент.