"Активни потребители": Банковите такси в България са неясни и непредсказуеми

13.09.2010 | 11:04
по статията работи:
Българинът плаща 20 лева комисиона на банката за експресно издаване на паспорт
"Активни потребители": Банковите такси в България са неясни и непредсказуеми

Банковите такси в България са неясни и непредсказуеми. Те се променят често без знанието на потребителите. това заявяват от неправителствената организация "Активни потребители". 

Има и такси, които са неоправдано високи - например комисионите, които банките удържат при плащане на такси, данъци и задължения на граждани към държавата. В момента хората, които искат да си извадят задграничен паспорт чрез експресна поръчка, трябва да платят на банката, която обслужва МВР, 20 лева такса, за да преведат 200 лв., допълват от организацията.

"Активни потребители" се обявява за повече прозрачност, яснота и съпоставимост на банковите такси. Организацията подкрепя действията, които Европейската комисия и Европейската потребителска организация BEUC предприеха в тази посока. През август 2010 година Мишел Барние, еврокомисар за вътрешния пазар и услугите, изпрати писмо до председателя на Комитета на европейската банкова индустрия (EBIC) Герхард Хофман. Чрез него Европейската комисия възлага на EBIC незабавно да открие и приложи решения, които да гарантират правилно разбиране и съпоставимост на банковите такси в целия Европейски съюз. Тази есен Европейската комисия ще организира среща, с която да даде старт на процеса.

Проблемът с неясните банкови такси е приоритетен и за Европейската потребителска организация BEUC, в която членува "Активни потребители". Потребителските сдружения ще вземат активно участие в процеса по привеждане на банковите такси в разбираем и съпоставим вид. Исканията от писмото на Барние се основават на изводите от работния документ "Последващи действия в областта на финансовите услуги на дребно", публикуван през септември 2009 година. В доклада се констатира, че банковите такси в Европа често са непрозрачни и трудни за разбиране. В рамките на инициативата трябва да се постигнат три основни цели:

  1. Яснота и по-лесно разбиране на използваната терминология.
  2. Подобряване на съпоставимостта на банкови такси.
  3. По-прозрачна, налична и достъпна за потребителите информация за банковите такси.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....