"Пациенти и лекари са поставени в неравностойно положение. Пациентът отива при лекаря с тревога и очакване. Неговата безпомощност определя непозволено самочувствието на лекарските състави", коментира Гиньо Ганев. Националният омбудсман бе във Великотърновската болница, за да представи Европейската харта за правата на пациента, както и специално изготвен наръчник на пациента. Според него здравният закон не защитава реално правата на пациентите, а специалната комисия, която е трябвало от три законопроекта да състави един, все още не го е направила.
Най- честите жалби, свързани със здравеопазването, са за достъпа до скъпоструващи лекарства и за некачествена медицинска помощ.
Гражданите се оплакват и от липса на достатъчно направления, както и от отказ на медицинска помощ при липса на осигуровки, съобщи Dariknews.bg.
„Дали човек е здравноосигурен или не, той трябва да получи съответната медицинска помощ своевременно, качествено, достъпно и безплатно, както е заложено в Конституцията. За това кога и как ще плати си има други нормативни документи. Но на първо място е помощта", коментира Гиньо Ганев.