Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция в размер на 100 000 лв. на “Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България” АД.
Компанията е нарушила чл. 34, ал. 6 от ЗЗК с организирането на игра “Поръчай награда! Пази капачката!” през лятото на 2003г. Според правилата й, всички клиенти, закупили безалкохолни напитки с
марките: Coca – Cola, Coca Cola – Light, Fanta, Sprite и Schweppes в стъклени бутилки от 250 мл със специален цвят на капачки, могат да участват в специална томбола и да спечелят DVD Samsung,
ваучери на стойност €1000, леки автомобили TOYOTA Corolla и апартаменти в София. В периода 29.07.2003 г. – 07.09.2003 г. всяка вечер по bTV се теглят печеливши кодове за 3 награди /DVD Samsung/ и 1
награда /ваучер на стойност € 1000/. Всяка събота в посочения период по същото време се тегли награда – лек автомобил TOYOTA Corolla, а всяка неделя – апартамент в София. Стойността на обещаваните
награди значително надвишава стойността на една бутилка безалкохолно.
Комисията мотивира високия размер на санкцията с икономическата и финансова мощ на нарушителя, организирането на други подобни игри в миналото и продължителността на промоцията. От значение е и
изключителната популярност на напитките, както и факта, че играта е проведена през лятото, когато консумацията на безалкохолни и без това силно нараства. Всичко това, според КЗК, създава възможност
за изкривяване на търсенето и деформиране на конкуренцията.