Кодова дума за SMS-играта на Econ.bg (за периода 26-28 април 2011 г.): ROJDEN
Повече за играта ще научите ТУК. Участвайте, за да спечелите големите награди, които раздаваме по случай 10-ия рожден ден на Econ.bg!
Сдружение "Марица Хайуей" предложи най-ниска ценова оферта за строителството на лот 2 от магистрала "Марица" - 122,137 млн. лв. без ДДС. Това означава, че линеен километър от 34-километровата отсечка от Димитровград до Харманли ще струва 1,83 милиона евро.
Днес офертите бяха отворени в пътната агенция в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
За участие в търга 14 компании бяха подали оферти. Комисията допусна 10 от тях.
Министърът отбеляза, че е впечатляващ както броят на подадените оферти, така и броят на допуснатите кандидати, съобщи БТА. По думите му това означава, че компаниите стават все по-професионални в подготовката на офертите.
Плевнелиев изчисли, че между заложената по бюджет цена и най-ниските оферти за строителството на цялата автомагистрала „Марица" са спестени 150 милиона лева.
Министърът коментира, че ниската цена за строителството на лот 2 на автомагистрала „Марица" не би трябвало да буди притеснения за качеството на работа, защото и гръцката компания „Актор", която спечели на приблизително същата цена строителството на лот 3 на „Тракия" се справя много добре и дори е два месеца преди обявения график.
Пленелиев допълни, че след търговете за изграждането на „Тракия" и „Марица" са спестени над 350 милиона лева. Това са „драматични", много високи икономии, изненадващи и самите нас. Само за „Тракия" и „Марица", участъците, които се финансират по оперативната програма - от над 350 млн. лв., коментира министърът, цитиран от Dariknews.bg. По думите му икономията по „Тракия" е направила възможно да се дадат пари за метрото и то е получило допълнителен ресурс именно от тях. Икономиите, които пък се правят по магистрала „Марица", ще отидат за аутобана „Струма", защото правителството категорично е решено да форсира АМ „Струма" в цялото й протежение. След като ние сме спокойни за „Люлин", довършваме по един добър начин тази магистрала. „Тракия" върви и ние нямаме притеснения и съмнения, че тя ще бъде в бюджет и срок към момента. „Марица" е на финалната права да бъде договорена. „Струма" е вече голямата хапка, каза министърът.
Информация на АПИ за лот 2 АМ „Марица"
Обектът е част от проект „Доизграждане на АМ „Марица", предвиден за финансиране по ОП „Транспорт" 2007-2013 г., съфинансирана от Кохезионния фонд на ЕС.
ЛОТ 2 - "Димитровград - Харманли" от км 36+400 до км 70+620
ЛОТ 2 "Димитровград - Харманли" е разделен на три подучастъка, както следва:
І. Подучастък - "Димитровград - Узунджово"
ІІ. Подучастък - "Узунджово - Поляново"
ІІІ. Подучастък - "Поляново - Харманли"
По трасето на първия подучастък се предвижда изграждането на четири пътни надлеза и шест селскостопански подлеза при пресичането на автомагистралата и третокласни и четвъртокласни пътища. Ще се изпълни проектираният пътен възел (п.в.) „Димитровград" при км 38+ 803. В участъка се предвижда изместване на жп линията "Русе - Подкова" с около километър и половина в частта "Димитровград - Хасково".
В проекта на втория подучастък на ЛОТ 2 АМ Марица се предвижда изграждане на два паркинга. Осем са големите съоръжения по трасето: четири селскостопански подлеза и четири надлеза.
Два големи пътни възела - п.в."Симеоновград" и п.в.„Харманли" ще бъдат построени по трасето на третия участък, съответно на км 65+680 и на км 70+311. Ще бъдат изпълнени още следните съоръжения: два надлеза, три подлеза и мост над река Харманлийска при км 69+362.
Още преди започването на строителството ще бъдат поставени шумозащитни прегради между магистралата и населените места. Планирани за изпълнение са и крайпътни канавки, отводнителни водостоци, утаителни канали. В техническия проект на автомагистралата са предвидени и проходи за различни видове животни в зависимост от спецификите на местообитанията в участъците със значително биологично разнообразие.