"Мобилтел" и "Виваком" се скараха за преносимостта на номерата

25.09.2009 | 17:27
по статията работи:
Двата оператора се обвиняват в усложняване на процедурите по преносимост
"Мобилтел" и "Виваком" се скараха за преносимостта на номерата

Мобилният оператор Vivacom ("Виваком"), в който влизат БТК и дъщерната й компания "Вивател",  грубо нарушава процедурата за преносимост на фиксираните номера. Компанията възпрепятства абонатите, които искат да прехвърлят телефонния си номер към друг оператор, като не приема заявления за преносимост във всички свои магазини. Това се казва в писмо на "Мобилтел", изпратено днес до Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).

В документа се посочва още, че въпреки изричното изискване на процедурата по преносимост, в Общите условия на Vivacom е вписано, че пренасянето на номер извън мрежата на компанията става след подаване на заявление само в определени търговски центрове, посочени в интернет страницата на предприятието.

Броят на градовете, в които гражданите могат да се откажат от Vivacom, е едва 49. За сметка на това, заявления за пренасяне в мрежата на Vivacom се приемат в 115 града.
Това нарушение ощетява абонатите в малките градове
, посочва още първият мобилен оператор.

От Vivacom отговориха, че приветстват инициативата на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за опростяване на процедурата по пренасяне на номерата и премахване на гласовите съобщения при позвъняване на пренесен номер. Телекомът също така е „за" въвеждането на практиката на обслужване на „едно гише" при смяна на оператора със запазване на номера.

"Към момента Vivacom е единственият оператор, който спазва изискването продължителността на това съобщение да е до три секунди. И до днес най-големият български мобилен оператор "Мобилтел" отказва да се съобрази с решението на регулатора за определяне на начина на информиране за повикване към пренесен номер и не премахва гласовото съобщение", се посочва още в отговара на Vivacom. 

От телекома уверяват още, че спазват стриктно процедурата за преносимост на номера: "Центровете за обслужване на клиенти, в които се получава удостоверение за „напускане" на мрежата на Vivacom, са едни и същи с тези, в които може да се заяви пренасяне на номера в мрежата на телекома".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 12.06   1444 г. – Подписан е Адрианополският мир, който слага край на първия поход на Владислав III Ягело и Янош Хунияди за прогонване на османските нашественици от...