Най-честите нарушения в туризма са свързани с несъответствието на обещаното с това, което се получава на място. Това коментира във Варна председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, цитиран от БТА.
По думите му през изминалия летен туристически сезон въпреки засилените проверки като цяло нарушенията са по-малко, отколкото в предишни години.
Ако досега нарушения са установявани при всяка десета проверка, сега те са около 7-8 процента.
Според Маргаритов с множеството проверки на комисията тя се е погрижила туристическият сезон да е по-спокоен. Той припомни, че от тази година е в сила новата наредба за категоризация на туристическите обекти и проверките на КЗП са били много по-подробни и задълбочени и това е дало резултат.
Шефът на комисията добави, че при тематичните проверки комисията е наблегнала и върху контрола върху автокъщите. Там открихме, че има доста нарушения, свързани с невярна информация, която се предоставя на потребителите, допълни той.
Маргаритов напомни, че КЗП вече се подготвя за зимния сезон, както за туристическия, така и за проверки на търговците на гуми и всички принадлежности необходими за зимната експлоатация на автомобилите.