„Топлофикация – София“ е завела 15 000 дела срещу клиенти през миналата година. Това заяви омбудсманът мая Манолова пред Нова телевизия. При заведените 15 000 дела от дружеството срещу клиенти става дума за дължима основна сума, която в някой случаи е 2 стотинки и стига до 2 000 лева.
„Абсолютно неприемливо е към тази сума да ти начисляват 300 лева юрисконсултско възнаграждение за твоето призоваване на съд или 350 лева за съдебен изпълнител, когато принудително ти събират задължението. „Топлофикация“ няма практика и задължение преди да предприеме подобни действия да уведоми своите клиенти. Не го прави понеже по този начин се снабдява с едни допълнителни суми от своите клиенти – 15 000 дела по 300 лева“, каза още Манолова.
По думите ѝ дружеството не плаща за адвокат, нито на своите юристконсулти.
Тя посочи, че за една година е получила 880 жалби срещу топлофикация, енергодружествата, мобилни оператори, кредитни институции, а от тях най-много са срещу столичното парно – 220.
„Първият ми противник е „Топлофикация“ със закрепостяването на граждани и буквалното им ограбване с не дължими суми“, отсече Манолова.
Омбудсманът добави, че в средата на февруари организира голям форум, на който се надява столичното парно да бъде притиснато да се откаже от лошите си практики, както и да се въведат промени в закона по общите условия.
„На форума ще се опитаме да убедим „Топлофикация“ да се откаже от тези пари. Предупредих ги, че това е истински обществен скандал и трябва да се сложи край на това безобразие. Ако не го направят доброволно, съм подготвила конституционна жалба, която ще внеса– да бъде обявена за противоконституционна възможността едно монополно дружество или държавна институция да събират по съдебен ред разноски, които не са направили“, посочи Манолова.