През последните седем дни е имало двойно повече търсения в интернет търсачката Yahoo на словосъчетанието „Черен петък“ на английски или „Black Friday“ отколкото на „Денят на благодарността“ или „Thanksgiving“. Търсенията за „най-добрите сделки на черния петък“ през последната седмица също значително са нараснали, пише ''Маркет Уотч“.
"Черния петък" е денят след „Денят на благодарността“ в САЩ (четвъртия четвъртък на ноември), с който традиционно започва периода на най-големите продажби в търговските вериги в северноамериканската държава. Обикновено на този ден веригите отварят изключително рано, като предлагат големи намаления в цените на стоките си с цел увеличаване на продажбите.
Името води началото си от идеята, че този ден маркира момента на годината, в който търговците на дребно излизат на печалба или затварят „на червено“ (на английски език - „отиват на черно“).
Тази година обаче „Черния петък“ не изглежда толкова розово. Големи вериги, сред които Wal-Mart Stores, Sears Holdings, Toys “R” Us, Sears Holdings и Target, започват големите си промоции по-рано от обикновено – вечерта на „Деня на благодарността“. Търговските обекти на Wal-Mart ще отворят врати в 8.00 вечерта, което е с два часа по-рано от миналата година. Магазините Sears също ще отворят по същото време в 8.00 ч., следвани и от други търговци.
Същевременно някои от тях като търговската верига за електроника Best Buy и интернет магазинът Amazon започнаха онлайн намаления по-рано през тази седмица, като част от промоциите за „Черния петък“.
Увеличаването на продажбите в периода около тази дата е от решаващо значение за търговците на дребно, които се надяват да задържат вниманието на купувачите в следващия месец. Третото тримесечие на годината по принцип е това с най-голями продажби и печалба в сектора на търговията на дребно в САЩ.