Хитовото парче на корейския рапър Psy - “Gangnam Style”, превърнало се в най-гледаният видео клип в Youtube с над милиард посещения, вече изгуби част от популярността си и отстъпи място на по-нови интернет сензации.
Песента обаче направи култовия азиатски изпълнител милионер и вероятно дълго ще продължи да му носи приходи. Доста по-изненадващо обаче е как „Gangnam style” оказва силен положителен ефект в сфери, доста отдалечени от развлекателната индустрия.
Акциите на корейската компания DI Corp, която се занимава с оборудване за производство на полупроводници са поскъпнали с 800% през последните две години, съобщава „Машабъл“.
Мислите си, че причината за това е невиждан ръст в приходите на компанията в следствие на подобряване на производството? Грешите.
Всъщност фирмата е основана от бащата на Psy-Парк Вон-хо, който е и основен акционер в нея.
Икономистите Анди Ким и Хо Сунг Юнг обясняват този феномен с т.нар „хипотеза за разпознаваемост от инвеститорите" (investor recognition hypothesis), разработена от Нобеловия лауреат Робърт Мертон. Според теорията инвеститорите са по-склонни да купуват и продават акции, които са известни за тях.
Така всеки път, когато по някакъв начин думата „gangnam” е била споменавана, акциите на компанията на неговия баща са поскъпвали, тъй като е нараствал и броят на хората, които знаят за DI Corp.
Подобно поскъпване на акциите се забелязва и през Април 2013 г., когато излезе най-новият хит на Psy-Gentleman.