Продажбите на коли в Западна Европа се повишават с 1.2% през май, тяхното четвърто месечно покачване, водено от ръста на Fiat SpA, Ford Motor Co., Toyota Motor Corp. и Hyundai Motor Co.
Продажбите нарастват до 1.24 милиона превозни средства през изминалия месец в сравнение с 1.23 милиона броя година по-рано. Това беше съобщено от базираната в Брюксел Европейска асоциация на автомобилните производители. Продажбите за петте месеца се повишават с 2.8% до 6.43 милиона превозни средства.
Автомобилопроизводителите пускат нови модели, включително Panda на Fiat и Volvo S40 на Ford, с които да привлекат потребителите след спада на търсенето в Западна Европа през изминалите 2 години. Volkswagen AG and PSA Peugeot Citroen, двата най-големи автомобилни производители в Европа, загубиха пазарни дялове, докато купувачите чакат новите версии седани на Audi A6 и Peugeot 407.
Ръстът през май се забавя от 4.1% през април, заради един неработен ден повече в някои страни, включително Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, а също така и заради "намаляващото потребителско доверие в някои държави", казаха от асоциацията. Германските продажби спадат със 7.3% в сравнение с година по-рано.
Продажбите на Ford, вторият по големина в САЩ производител на коли, се покачват с 3% до 140 712 коли.
Продажбите на Toyota, вторият най-голям автомобилостроител в Азия, нарастват с 2.3% до 60 800 коли, като е налице силно търсене на Corolla Verso. Японските автомобилостроители повишават продажбите си с 5.6% до 158 726 коли и техният дял от пазара нараства до 12.8% за месеца от 12.3%.
Продажбите на Volkswagen, № 1 в Европа, падат с 2.1% до 224 315 превозни средства. Общият пазарен дял на компанията намалява до 18.1% от 18.7% година по-рано.
Продажбите на Fiat се повишават с 4.4% до 91 796 бройки, пети пореден месец на ръст, заради търсенето на Panda, минивана Idea и на малката Lancia Ypsilon. Продажбите на Fiat в Европа спаднаха с 10% миналата година до 1.06 милиона бройки. /Bloomberg.com