10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“ са ремонтирани през 2019 г.

27.12.2019 | 09:50
по статията работи: econ.bg
През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“
10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“ са ремонтирани през 2019 г.
Снимка: АПИ

През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв. Съоръженията по автомагистралите се обновяват по график след като са обследвани и приоритизирани в реда, по който трябва да бъдат ремонтирани, в зависимост от състоянието им. Строителните дейности са наложителни и не търпят отлагане, защото гарантират сигурността и безопасността на шофьори и пътници.

През декември беше пуснато движението по изцяло обновеното платно за Варна на виадукта при 19-ти км на АМ „Хемус“, при с. Потоп, и „Коренишки дол“ при 36-ти км на АМ „Хемус“, с което се улесни пътуването преди Коледа, когато много хора тръгват на път. Преди началото на активния летен сезон беше пуснат трафикът и по обновените платна за Варна на виадуктите при 37-ми и 51-ви км /„Разлив“/ на АМ „Хемус“ и по платната за Бургас на виадуктите при 13-ти, 15-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“. През есента бяха ремонтирани и платната за Бургас на съоръженията при 17-ти и 18-ти км на АМ „Тракия“.

Ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ продължава и през следващата година. На съоръжението са направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са предприети аварийно-възстановителни дейности. Предстои привеждането на съоръжението в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). Предвижда се ремонтните дейности в тръбата за София на тунел „Витиня“ да приключат през 2020 г. Ремонтираната тръба ще е с модерни системи за пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент, с каквито разполага в момента тръбата за Варна.

Агенция „Пътна инфраструктура“ продължава обновяването на мостовите съоръжения по автомагистралите, които не са ремонтирани от построяването им преди повече от 30 години. Догодина се планира ремонт на платната за София на виадуктите при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“, платната за София на виадукта при 19-ти км, двата моста при 35-ти км на АМ „Хемус“ и платната за Варна на мостовете при 33-ти и 34-ти км на „Хемус“. Ще се ремонтират носещите колони на съоръженията при 19-ти, 33-ти, 34-ти, 35-ти, 36-ти км /„Коренишки дол“/, двата моста при 37-ми км на „Хемус“ и при 37-ми км на АМ „Тракия“. Планира се ремонт и на съоръженията при пътните възли „Ботевград“ - при 47-ми км, „Правец“ - при 52-ри км, и „Джурово“ - при 67-ти км на АМ „Хемус“.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...