С близо 10% са се увеличили новите онлайн магазини у нас за последните шест месеца. Технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България през последните месеци.
По данни на международната организация Ecommerce Europe, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27%, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби. Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2,45%, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25%, в сравнение с 2014 година.
Любопитно е също, че наличието на онлайн магазин, в комбинация с физически такъв, подпомага и офлайн продажбите, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват офлайн.
По думите на Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ, ръстът при стартирането на нови онлайн магазини у нас е добра новина, защото показва предприемчивостта за създаване на реално работещи бизнес проекти и модели.
Според него истинското предизвикателство пред повечето интернет търговци е в останалите аспекти от дейността, включително успешното маркетиране на магазина, качеството и бързо обслужване, както и логистиката. Именно в тези сфери един онлайн предприемач може да се отличи от своите конкуренти, ако вложи достатъчно ресурси и усилия.