15,1% спад на приходите на "Глобул" за второто тримесечие

08.08.2013 | 12:37
по статията работи: Петя Бързилска
Печалбата на компанията за първите 6 месеца е 60,5 млн. лева, като намалява с 16,8%
15,1% спад на приходите на "Глобул" за второто тримесечие

Общите приходи на втория по големина мобилен оператор у нас "Глобул" (Globul) за второто тримесечие на тази година отбелязват спад от 15,1% на годишна база и достигат 87 млн. лева, съобщават от компанията.

Приходите от услуги за периода отчитат спад от 18,9%. Печалбата на телекома преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за второто тримесечие на 2013 г. се понижава с 12,3% в сравнение със същия период на 2012 г. За периода април-юни тя възлиза на 34,2 млн. лв.

Същевременно показателят за печалбата преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията се увеличава с 1,3 процентни пункта спрямо същия период на миналата година.

Общите приходи за първите шест месеца на тази година възлизат на 169,6 млн. лева, като намалява с 14,9% на годишна база. Печалбата преди лихви, данъци и амортизации за първите 6 месеца до края на юни е 60,5 млн. лева. Тя отчита спад от 16,8% в сравнение със същия период на 2012 г.

Негативните резултати, според изчиследния на телекома, се дължат най-вече на рязкото намаление на цените за терминиране, наложено от регулатора на 1 юли 2012 г., с допълнително намаление на тези цени в сила от 1 януари 2013 г. Ако не се вземат предвид промените в цените за терминиране, приходите на компанията за тримесечието биха отбелязали ръст от 3,7%, коментират от "Глобул".

В края на второто тримесечие клиентите на абонаментни програми на компанията са над 2,9 милиона, като се увеличават с 8,6% в сравнение със същия период на миналата година и представляват 63% от всички клиенти на оператора.  Отчита се ръст на абонатите на фиксираните услуги на "Глобул", като в края на тримесечието те наброяваха почти 230 хил., а абонатите на услугите за мобилен пренос на данни (без да се броят абонаментите от типа machine-2-machine) се увеличават с 84% на годишна база.

Средното месечно потребление на един потребител за периода остава стабилно спрямо същия период на 2012 г. - 155 минути. Същевременно обаче драстично намалява средният приход от един потребител за тримесечието. Той с епонижава с около 24% до 10,90 лв., отново най-вече под влияние на драстично по-ниските цени за терминиране.

От телекома отчитат, че свиването в потребителското търсене, породено най-вече от намаляващите доходи на населението, продължава да оказва влияние върху телекомуникационния пазар в България през второ тримесечие на годината, като силната конкуренция в сектора продължава да води до намаляващи цени на дребно, най-вече в корпоративния сегмент.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...