1500 врачани против строежа на жп линия през града

08.03.2012 | 14:23
по статията работи: Петър Чернев
Хората готвят протести. Ако жп линията бъде построена в този вид, тя ще раздели града на 2
1500 врачани против строежа на жп линия през града
Снимка: Булфото

1 500 врачани подкрепят подписката против строежа на високоскоростна железница през града.

За да бъде обезопасено трасето, идейният проект предвижда да бъде издигната 4-километрова стена с височина 7 метра, която ще раздели града. Преди време областната управа във Враца възрази остро срещу идейния проект скоростният влак Видин – София да минава наземно през града, информира БНР. От МТИТС пък отказаха алтернативния вариант на общината линията да минава в тунел под земята.

Главният архитект на общината Владимир Дилков заяви: "Предпочитаме преминаването на трасето да бъде подземно, защото иначе железопътната магистрала трябва да се огради. Височината, която трябва да се преодолее от един евентуален надлез, е 7 метра – колкото една триетажна сграда".

Проблемната високоскоростната жп линия Видин-София се финансира от ОП "Транспорт" с 2.6 млрд. лева. Навсякъде освен във Враца линията минава извън населените места. Експертният съвет е отхвърлил идеята за тунел през града заради оскъпяване на проекта, информира БНТ. Ако МТИТС не промени проекта, във Враца ще се проведе референдум против новата жп линия. Като крайна мярка врачани се готвят и за бунтове.

Преди 10 дни Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите (МОСВ) одобри инвестиционно предложение за модернизация на жп линия София - Видин. Възложители са Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и транспортното министерство. Дължината е около 260 км и почти навсякъде ще е с ново трасе извън съществуващото.

Предвидената нова високоскоростна жп магистрала повтаря изцяло старата линия единствено в участъка от Враца до Криводол. Строената преди век линия минава по средата на Враца и я разделя на две. По време на обсъждането на проекта предишната общинска управа предложи новата линия да се изнесе извън града или да преминава през него подземно. Старата линия минава през няколко жилищни квартала и освен шума проблем е и свързването на двете части на града, което сега става само на 2 места, където има изградени надлези, разказва в. "24 часа".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
На Гергьовден: - Георги, не пи ли достатъчно??? - Трай и сипвай, че трябва да се прибирам вкъщи да се боря с ламята...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...