16% от българите са увеличили разходите си за модни покупки онлайн по време на кризата

06.07.2020 | 13:00
по статията работи: econ.bg
74% от българите са продължили да пазаруват модни артикули онлайн по време на извънредното положение, като 16% от тях дори са увеличили разходите си за покупки
16% от българите са увеличили разходите си за модни покупки онлайн по време на кризата
Снимка: под лиценза на creative commons

Най-голямата онлайн модна търсачка в Европа GLAMI проучи последните потребителски нагласи при онлайн пазаруването в България по време и след извънредното положение, наложено в страната поради епидемията с COVID-19. Модната платформа отчита лек спад и промяна на закупените артикули по време на домашната изолация, но за сметка на това част от клиентите са увеличили бюджетите си за модни стоки. След отслабване на мерките от GLAMI наблюдават възвръщане на интереса на потребителите. Продължава и тенденцията клиентите да изместват пазаруването на мода от физически магазини в онлайн среда, като пандемията значително е засилила този процес.

„Като модна платформа, ние от GLAMI непрекъснато следим и анализираме тенденциите в бранша и потребителските нагласи, за да предложим незабравимо клиентско преживяване, както и за да можем да предоставим ценни препоръки на нашите партньори - електронните магазини. Резултатите от последното ни проучване ясно показват, че българите не само не са спрели да пазаруват мода онлайн, но и че този процес се засилва все повече. Това превръща GLAMI в незаменим помощник при ориентацията на клиентите в морето от онлайн предложения, а и дава възможност на самите магазини да достигнат по-лесно до своите потребители“, сподели Антон Панджаров, Мениджър бизнес развитие, GLAMI.

През последните години се наблюдава глобална и локална тенденция за изместване на пазаруването онлайн. Това развитие е знaчително в модния бранш и може би това е и причината 86% от анкетираните да са имали вече предишен опит с онлайн шопинга на модни артикули. 12% от запитаните в проучването обаче посочват, че пазаруват мода онлайн за първи път, което пък потвърждава нарастването на интереса в тази сфера. Това личи и от отговорите на 49% от клиентите, които планират да пазаруват повече онлайн след извънредното положение, тъй като са открили нови онлайн магазини, а и са се убедили в предимствата на този вид пазаруване. Едва 6% са клиенти, които нямат търпение да се завърнат към пазаруването в търговски обекти, след тяхното отваряне.

По време на извънредното положение спадът на пазаруването на мода онлайн е бил сравнително малък и кратък като продължителност на фона на общия спад в някои други индустрии. 74% от запитаните са реализирали покупка в този период, като 46% са похарчили сума, сходна с тази от преди кризата, а 16% са увеличили разходите си.

Въпреки, че едва 15% от клиентите целенасочено са направили покупка с цел подкрепа на местния бизнес, от GLAMI наблюдават нарастване на интереса към закупуването на българска мода. Данните сочат ръст в това предпочитание още преди кризата с коронавируса. От онлайн търсачката  отчитат обаче и бариера пред клиентите, тъй като те често изпитват затруднение да открият къде и как могат да купят родна мода онлайн.

Проучването е част от дългосрочен изследователски проект на чешката онлайн модна търсачка GLAMI за състоянието на модната електронна търговия, основаващ се на непрекъснато събиране на данни. Конкретното изследване е направено сред 2520 потребители на GLAMI.bg, на възраст от 16 до 60 години, в съотношение 80% жени към 20% мъже.

Всички данни от проучването, както и подробен анализ на текущото състояние на електронната търговия в България и сравнение със съседните държави Гърция и Румъния, може да научите като се присъедините към уебинара на GLAMI „КАК СЕ ПРОДАВА МОДА ОНЛАЙН НА НЯКОЛКО ПАЗАРА?“, който ще се проведе на 9 юли от 17:00 часа. Регистрацията за участие е безплатна. Можете да заявите присътвие тук.

GLAMI е модна търсачка, която събира всичко от модата онлайн на едно място, осигурявайки на клиентите си бърз и качествен достъп до артикули от хиляди онлайн магазини. Иновационната платформа предлага ефективен подход в пазаруването на модни продукти, както за клиентите, така и за търговците.

Компанията е основана през 2013 г. от чешките предприемачи Томаш Ходбод и Михал Жирак. Освен в родината си Чехия, GLAMI оперира в още 13 държави като, Германия, Франция, Испания, Словакия, Румъния, Унгария, Гърция, Русия, Турция и др., в които реализира посещения от над 25 милиона посетители на месец в сайтовете си. Продажбите през GLAMI на годишна база възлизат на повече от 12 000 000 продукта. В България модната търсачка събира на едно място предложения за над 500 000 модни артикула от 12 500 марки, разделени в прецизни и интуитивни категории.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 07.08   626 г. – Завършва десетдневна аварска обсада на Константинопол, в която участват славяни, прабългари и други народи. 936 г. – Отон I става германски...