С 21,9% са нараснали продажбите на нови леки автомобили у нас за първите седем месеца на годината спрямо същия период на миналата година, сочи статистиката на Съюза на вносителите на нови автомобили в България (СВАБ).
Ако в статистиката се вкючи марката Hyundai, чийто представител у нас не членува в СВАБ и съответно не фигурира в този отчет, този ръст ще е още по-значителен.
Вероятно на фона на скромното покачване в проценти в Европа (около 1%) тези данни изглеждат повече от впечатляващи. Агенция speed press съобщава, че за седемте месеца от годината у нас са закупени 22 445 нови автомобила.
Лидер за периода отново е Peugeot, който си върна челната позиция от Ford. С продадени 2461 автомобила за седемте месеца, френската компания води с 145 коли пред втория Ford. Любопитното е, че за същия период на миналата година Peugeot имаше 2885 продажби (или 424 повече от сега).
С реализирани 2316 продажби на втора позиция е Ford, а третото място се държи от Toyota с 2213. Топпетицата допълват съответно Opel (1930) и Skoda (1716). За поредна година моделът Fabia си остава кралица на градските автомобили и е най-продаваната кола у нас. Общо 1054 българи са заложили именно на нея през първите седем месеца от годината.
Най-силен според статистиката е клас В, където за седемте месеца са продадени 5343 автомобила, с близо 40% повече спрямо същия период от миналата година. Безспорен лидер в сегмента е Dacia Logan (956).
В клас С са реализирани 5205 коли, като и тук се отчита ръст, макар и по-слаб - 10%. 5205 нови автомобила от средния клас С е купил българинът през първото полугодие. Тук отново се запазва растящата тенденция, макар и в скромен мащаб – едва 10% увеличение. Лидерът е Scoda Fabia с 1054 продажби.
Ако се върнем години назад, ще видим, че в момента продажбите на нови автомобили почти са се утроили. Въпреки че на фона на ръста за седеммесечието на 2005-а спрямо 2004-а - 50%, увеличението за тази година изглежда доста по-скромно, то при запазване на растяща тенденция, гравитираща около 20%, очакваме над 40 000 продадени леки автомобила у нас до края на текущата година. Подобно стечение на обстоятелствата не се е случвало от 1988-а година насам. /Източник: БГНЕС