250 милиона лева ще струва, по предварителни данни, изграждането на тунел под връх Шипка. Това стана ясно от проведената в Габрово експертна среща за реализирането на транспортния проект. В
дискусията участваха народни представители, областни управители, представители на министерства, кметове и бизнесмени.
Строежът на тунел под Шипка е предвиден в европейските програми за 2013-2015 година, като част от коридор № 9 на Европа.
Работната среща в Габрово постави началото на опитите да се ускори изграждането на инфраструктурното съоръжение, което според участниците има национален приоритет.
Идеята за модерна връзка между Северна и Южна България е заложена в генералния план за пътната инфраструктура на Министерството на транспорта.
Конкретната програма за нея ще бъде приета през месец май тази година, увери Ясен Ишев, директор “Планиране и контрол на пътната инфраструктура” в Министерство на транспорта.
Темата за тунела, която е със 100-годишна история, е особено болезнена за габровци. Градът поема вече няколко години тежкия автомобилен трафик, заради ремонта на прохода Хаинбоаз.
“За жалост габровци ще изтърпят още едно, но последно тежко лято, защото строителните работи трябва да приключат до октомври 2008 година”, беше откровен зам.- директорът на Фонд “Републиканска пътна
инфраструктура” Живко Недев.
Като първа стъпка към съкращаване на сроковете по проекта, е създаването на инициативен комитет от експерти и граждани. Според участниците в срещата, финансирането на проекта може да стане чрез
публично-частно партньорство и концесия.