До две-три седмици ще са готови условията за обществените поръчки, които ще се обявят за довършването на магистрала "Тракия", съобщи изненадващо вчера шефът на фонд "Републиканска пътна
инфраструктура" Милош Поцков. Още днес на среща между ръководството на фонда, министерството на регионалното развитие и вицепремиера Меглена Плугчиева ще се решава на колко лота да се разделят
останалите за дострояване 119 км от магистралата и как да се осигури финансирането, пише в. "Сега".
В петък регионалният министър Асен Гагаузов заяви в парламента, че от септември вече трябва да се строи. Ден преди това кабинетът реши да отпусне от тазгодишния бюджетен излишък 120 млн. лв., но сред
посочените за финансиране с тези пари обекти освен "Тракия" бяха споменати още един пътен възел от магистрала "Хемус", малка част от "Марица" и довършването на южната дъга на софийското околовръстно
шосе.
"Тези пари няма да стигнат за нищо. Само южната дъга ще глътне към 60 млн. лв., но ние в понеделник ще решаваме как да ги разпределим. Важното е да започнем", каза Поцков. По експертни сметки
оставащите километри от "Тракия" ще струват поне 300 млн. лв., но не е задължително цялата сума да се планира още за тази година. Преди време българските строителни гиганти - фирмите на Васил Божков,
"Трейс Груп" и "Главболгарстрой", услужливо предложиха да вземат строежа на магистралата и временно да работят за собствена сметка.
Според Поцков магистрала "Тракия" ще се раздели на три части, които ще се дадат на три различни фирми. Това, което бавело обявяването на търговете, е, че тръжните условия трябва да се подготвят вече
от транспортното министерство, защото след промените в Закона за пътищата и създаването на Национална агенция "Пътна инфраструктура" за магистралите вече отговарят хората на транспортния министър
Петър Мутафчиев.
Поцков заяви, че ще бъде много трудно, защото успоредно с обявяването на търговете трябва да се създаде ново ведомство, премиерът да назначи негов ръководител, да се пише устройствен правилник за
дейността му и т.н. Засега не е ясно кое ще стане първо - да се даде на конкретни изпълнители магистрала "Тракия" или да се създаде ново пътно ведомство на мястото на напълно компрометирания пътен
фонд.