10% от трудово активното население в България или малко под 300 хил. души получават ваучери за храна. Това в сравнение с други страни от Европа е малко число.
Точно в този сектор бизнесът съзира потенциал и фирмите не само, че не напускат страната, а планират развитие. Ваучерите за храна се предоставят като добавка към заплатата, като социална придобивка, но не я заместват. Те са средство за повишаване на мотивацията на служителите, тъй като не се облагат с данък. Това коментира генералният мениджър на "Содексо" Жан Истас пред БГНЕС. Той добави, че представяната от него компания не възнамерява да ограничава бизнеса си.
В други страни, където пазарът е либерализиран и няма квотен принцип, приблизително 30% от населението ползва ваучери за храна.
Предполагаме, че в краткосрочен план квотната система ще бъде преразгледана, това е намерението и на българското министерство на финансите. Целта на ведомството е да се запази общата квота, но между операторите на ваучерите ще има свободен пазар и свободна конкуренция, което е добро решение, коментира Истас.
В заключение представителят на "Содексо" коментира, че компанията никога не инвестира краткосрочно и добави, че България е развиващ се пазар, на който си струва да се работи.