36 обаждания има в Комисията за
защита на потребителите в дните около Нова година. 18 от тях са за закупена бяла и черна техника. Това заяви Емилия Елчинова, главен директор на Главна дирекция "Контрол на пазара” при Комисията за
защита на потребителите (КЗП), цитирана от Агенция "Фокус” .
Обажданията са в периода 31 декември, 1 и 2 януари до обяд. Потребителите са потърсили консултация с дежурния оператор относно предявяването на рекламации за обувки и мобилни апарати.
Потребителите са се консултирали към кого да предявят рекламация, какво трябва да съдържа тя и с какви документи да бъде придружена. Те са посъветвани от дежурните оператори да предявят рекламацията в търговския обект, от който са закупили стоката, като я придружат с документ, от който да е видно, че точно от този обект е закупена стоката. Той може да е касова бележка, фактура, договор, каза Емилия Елчинова.
След това съгласно Закона за защита на потребителите има едномесечен срок, в който търговецът да приведе стоката с договора за продажба. Ако реши, че рекламацията е основателна, той може да ремонтира стоката, да я замени, да направи отбив от цената или да развали договора.
Осем обаждания касаят проблеми с електрозахранването в София и в Югозападна България. Две от обажданията са свързани със завишаване на сметките при ползване на таксиметрови услуги. Операторите са насочили потребителите директно към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Те имаха дежурни екипи от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация”, към които потребителите да се обръщат директно с цел предприемане на незабавни проверки, каза Емилия Елчинова.
Четири сигнала се отнасят за хранителни стоки с изтекъл срок на годност. Вече е изготвено писмото към Агенцията по безопасност на храните за предоставяне на информацията за извършване на проверки.
Обажданията са в периода 31 декември, 1 и 2 януари до обяд. Потребителите са потърсили консултация с дежурния оператор относно предявяването на рекламации за обувки и мобилни апарати.
Потребителите са се консултирали към кого да предявят рекламация, какво трябва да съдържа тя и с какви документи да бъде придружена. Те са посъветвани от дежурните оператори да предявят рекламацията в търговския обект, от който са закупили стоката, като я придружат с документ, от който да е видно, че точно от този обект е закупена стоката. Той може да е касова бележка, фактура, договор, каза Емилия Елчинова.
След това съгласно Закона за защита на потребителите има едномесечен срок, в който търговецът да приведе стоката с договора за продажба. Ако реши, че рекламацията е основателна, той може да ремонтира стоката, да я замени, да направи отбив от цената или да развали договора.
Осем обаждания касаят проблеми с електрозахранването в София и в Югозападна България. Две от обажданията са свързани със завишаване на сметките при ползване на таксиметрови услуги. Операторите са насочили потребителите директно към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Те имаха дежурни екипи от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация”, към които потребителите да се обръщат директно с цел предприемане на незабавни проверки, каза Емилия Елчинова.
Четири сигнала се отнасят за хранителни стоки с изтекъл срок на годност. Вече е изготвено писмото към Агенцията по безопасност на храните за предоставяне на информацията за извършване на проверки.