Повече от 80 български хотела са проявили интерес към новата марка за качество, като минималните изисквания към обектите са те да са категоризирани с поне 1 звезда и да имат под 50 легла, уточни Александър Бабинов, директор на проекта.
Предвижда се до края на годината да бъдат оценени още обекти. Организаторите планират да създадат пътеводител с оценени хотели, създаване на сайт на проекта, като целта е да се потърси и обратната връзка от потребителите. Планира се и участие на няколко международни туристически изложения – в Хановер и Ню Йорк, на които да бъде представена новата българска марка.
Александър Бабинов подчерта, че марките за качество стават все по-популярни в международните туристически дестинации. Те не конкурират, а допълват държавните системи за категоризация. Българската Държавна агенция по туризъм също подкрепя проекта "Автентична България". Експерти от агенцията са участвали в разработването на част от критериите за категоризация.
"Автентична България" се издава в три степени – златна, сребърна и бронзова, като хотелите и местата за пренощуване, получили една от степените, ще бъдат преоценявани в срок от 2 години. Експертите от програмата обаче си запазват правото за т.нар. "внезапни проверки", ако се получат сигнали за неизпълнение на някой от критериите.