Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по чл. 36, ал. 3 от ЗЗК от страна на "Д-р Йоткер България" и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 37 030 лв.
От 14 февруари до 31 март дружеството организира играта "С Dr.Oetker в Дисниленд", рекламирана на различни сайтове, както и в мрежата на bTV. Наградите са 100 ранички "Мече" и 3 екскурзии до Дисниленд за дете и родител. Всяка от екскурзиите включва 3 нощувки в хотел с не по-малко от три звезди при условия полупансион, самолетни билети и летищни такси до Париж (Франция), медицинска застраховка, трансфер от летище до хотел и обратно, неограничен вход за двата Дисни-парка.
Производството на КЗК e установило, че всяка от трите големи награди надвишава значително допустимия праг от 100 пъти стойността на продуктите пудинг ванилия и шоколад.
Привличането на вниманието на потребителите по подобен начин от страна на ответното дружество противоречи на добросъвестната търговска практика. Кампанията използва маркетингови похвати, чрез
които потребителите се поставят в ситуация да определят избора си на дадена стока не според нейните качествени характеристики, а в зависимост от бъдеща несигурна възможност за спечелване на голяма
придобивка или награда. Така потребителското решение за покупка се определя не от нуждата или качеството на закупения продукт, а от желанието да получат нещо безплатно, отчитат от
антимонополния орган.