45 на сто от фирмите в България са семейни, сочи проучване. Това е много добър знак, смята изпълнителният директор на Световната организация на фамилните компании Оливие де Ришувз. Те създават една трета от работните места в страната.
„Мисля, че проблемът на семейния бизнес в България е, че е много млад. Фирмите наистина са много, много нови. Едно от най-важните неща в нашата организация е, че семействата помагат на други семейства. Ние се опитваме да преценим възможностите къде може семейният бизнес да се представи най-добре", коментира Де Ришувз.
Собствениците на семейни фирми в България искат да покажат на правителството, че са сериозен играч, смята той.
„Семейният бизнес трябва да осъзнае стойността и важността си и да гледа напред и то не просто до края на 2012 г., а най-малкото в мащаб „България 2020". Това не е просто тук и сега, а нещо, което градим за нашите деца", убеден е изпълнителният директор на Световната организация на фамилните компании, цитиран от Dariknews.bg.
60 на сто от всички компании в глобален мащаб са семейни. Около 30% от публичните в Германия Франция имат мажоритарен пакет, който се притежава от години от едно семейство, а миноритарният се търгува на фондовата борса.