За три години потребителите на интернет у нас са се увеличили от 34% на 51%. Това съобщи Мира Радева от Института за социологически и маркетингови изследвания МБМД, цитирана от БГНЕС.
91% от тези 51% ползват интернет почти всекидневно.
28% от тях - за да говорят с близки и приятели, 25% - за да използват електронна поща, други 25% търсят информация, а 23% четат новини в информационни сайтове. 19% ползват мрежата основно, за да
влизат в социални мрежи, а 10% четат електронни издания и вестници. Само 1% използват интернет за работа.
Най-често посещаваният сайт е Facebook.com, следват Abv.bg и Google.com.
53% от българите смятат, че сателитните цифрови оператори предлагат по-качествена услуга от кабелните. 15% гледат цифрова телевизия, защото смятат, че е по-престижно. Намалява непрекъснато делът на
кабелните оператори за сметка на нарастващата цифровизация, а ефирното разпространение губи значение. В страната има 2,53 млн. домакинства и 1/4 (или 600 хил.) от тях приемат цифров сигнал. В едно
домакинство има средно по два телевизора.
Най-гледаните телевизии са bTV, Нова телевизия, БНТ.
52% от българите заявяват, че въобще не четат вестници. Традиционно най-четените всекидневници "Труд" и "24 часа" запазват челни места, но имат спад на аудиторията спрямо септември 2008 г. -
съответно от 33% на 21% за "Труд" и от 26% на 16% на "24 часа". Ръст отбелязва "Телеграф" от 10 на 16%.
Най-четен седмичник е "Уикенд" с 16% аудитория, следва "168 часа" с 6%, "Шок", "Галерия", "Шоу" и "Трета възраст" с 3%.
На въпроса: "На кои вестници имате най-голямо доверие" 15% посочват "Труд", 10% "24 часа", 6% "Телеграф".