Увеличението с 10 км/ч на максималната скорост за движение на автомобилите по новите участъци от магистралите е спорна мярка.
Подобен извод може да бъде направен от анкетата на Econ.bg с въпрос "Съгласни ли сте максималната скорост по магистралите да се увеличи от 130 на 140 км/ч?", в която взеха участие над 5300 души. Тя беше проведена от началото на май малко след приемането на първо четена на промените в Закона за движение по пътищата.
36,5% от анкетираните са против възможността леките коли да могат да се движат със 140 км/ч по новите участъци на магистралите. Според тях така рискът от катастрофи ще се увеличи. Други близо 34% от отговорилите на въпроса смятат, че промяната е добре дошла. Това е така, тъй като досегашното ограничение не се е спазвало.
Според 14% от анкетираните, повечето шофьори не са подготвени за толкова висока скорост. Други 2 на сто твърдят, че колата им е стара и няма да могат да се възползват от новостта.
По-малко от 7% от българите подкрепят промяната, тъй като тя ще съкрати времето за пътуване, а други 4% смятат, че "няма нищо по-хубаво от високата скорост по нов път".
На 12 юни депутатите увеличиха максималната скорост за леки автомобили на автомагистралите на 140 км/ч. Това стана при окончателното приемане на второ четене на промените в Закона за пътищата. Гласуваха 99 народни представители, от които – 83 дадоха своя вот "за”, 15 – „против”, а 1 се въздържа.
Само по новите магистрали и рехабилитираните участъци ще бъде разрешена скорост от 140 км/ч. Това обясни пред журналисти председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той уточни, че например в старите участъци на автомагистрала "Тракия" ще има знаци, които да ограничават скоростта под разрешената.
Първите два участъка, в които важи нововъведението, са лотове 2 и 3 на магистрала "Тракия". Те бяха открити през юли и свързват съответно Стара Загора и Ямбол. Очаква се до края на месеца да бъде отворена и част от лот 4 до Пътен възел Петолъчката.