7 469 нови автомобила са продадени в България от началото на годината до края на месец юли, съобщи днес на пресконференция във Варна председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стефан Хаджиниколов. В сравнение със същия период на миналата година продадените нови коли са с 94 по-малко, което означава, че нивото на пазара се запазва почти същото, коментира Хаджиниколов. 66,81% от закупентите у нас автомобили са западноевропейски, 17,50% са японски, а 10,40% източноевропейски, сочат статистическите данни. За разлика отпреди няколко години, когато българите са предпочитали германските автомобили, то сега ориентацията е към френските нови коли. Най-големи продажби у нас реализира Peugeot, следват колите с марка Renault, Sitroen, Toyota и Ford. Приблизително около 10 – 11% от общите продажби на нови автомобили в страната са реализирани във Варна. Според Хаджиниколов, основен проблем у нас остава твърде голямата разлика в съотношението между броя на новите и на употребяваните автомобили, които се движат по пътищата на страната ни. Миналата година у нас са продадени 13 365 нови автомобила, срещу 120 000 стари коли. Над 20 години е средната възраст на автомобилите в България, посочи председателя на Съюза на вносителите на автомобили. От два милиона и половина коли, милион и половина са в крайна фаза на физическо износване. Това според Хаджиниколов скоро ще наложи откриването на завод за рециклирането на негодните автомобили, за да не задръстят улици и дворове. Тази вечер в Двореца на културата и спорта във Варна се открива изложението Автомобилен салон Варна 2002. В рамките на изложението, което продължава до 8 септември, на площ от 2 400 кв.м. са представени моделите на Alfa Romeo, Audi, BMW, Sitroen, Dacia, Ford, Fiat, KIA, MAN, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveko, Nissan, Opel, Pegeot, Renault, SAAB, Skoda, Subaru, Toyota, Volkswagen, Volvo и други. В салона участват общо 33 фирми от София, Варна и страната. Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.
|