Aзиатските автомобилни компании загубиха пазарен дял в САЩ през април

02.05.2002 | 13:26
по статията работи: econ.bg
Единайсетте японски и южнокорейски автомобилопроизводители, присъстващи на американския пазар имаха 30.4% пазарен дял през април

 

Пазарният дял на Toyota, Honda и други азиатски автомобилопроизводители в САЩ се сви през април.Това е първият спад за азиатските компании от 6 месеца.

Същевременно американските им конкуренти, General Motors и Daimler Chrysler привлякоха повече клиенти и увеличиха продажбите си. Единайсетте японски и южнокорейски автомобилопроизводители, присъстващи на американския пазар имаха 30.4% пазарен дял през април. Тези стойности са с 0.3% по-ниски от същия месец на миналата година. Като цяло, продажбите на азиатските марки през април нараснаха с 1.8% до 440 133 превозни средства, докато продукцията на американските компании се е увеличила с 2.8% до 1.45 милиона броя.

Основната причина за загубата на пазарен дял е отстъпките, които правеха американските компании, за да привлекат клиенти и увеличат продажбите си. При някои модели отстъпката възлизаше до 2500 долара на превозно средство. Според анализатори, японските автомобилостроителни компании ще възстановят пазарните си позиции след като новите модели бъдат пуснати в търговската мрежа. Акциите на японските автомобилни компании паднаха на борсата в Токио, след разпространяването на данните от американския пазар и поради опасенията на специалистите, че засилването на йената ще намали печалбите от продажбите в чужбина. Акциите на Nissan паднаха с 3.9%, а тези на Honda се сринаха до рекордно ниски стойности от 5 820 йени. Акциите на най-голямата японска автомобилостроителна компания Toyota паднаха с 1.4%.

Само две автомобилостроителни компании - Nissan и Mitsubishi, от петте големи японски компании отчетоха нарастване в продажбите си на американския пазар през април. Nissan регистрира скок от 15% в продажбите си. Другата японска компания, която подобри резултатите си в САЩ, Mitsubishi отчете повишение в продажбите си с 8.4%, сочат данните на агенция специализираната агенция Autodata. Nissan, който е третия по големина японски автомобилостроител повиши пазарния си дял в САЩ с 0.4% до 4.2%, най-вече поради търсенето на новата модификация на модела Altima. Продажбите на компанията скочиха с повече 10 000 превозни средства до 61 172. Продажбите на седана Altima произвеждан от японската фирма нараснаха с 68% през април, а новия спортен седан G35 на компанията допринесе за рекорден скок в месечните продажби на модела Infiniti.

Продажбите в САЩ на четвъртата по големина японска компания Mitsubishi, нараснаха до 30 029, подпомогнати от доброто представяне на седана Galant и спортната модификация на Eclipse Spyder. Тези резултати повишиха пазарния дял на Mitsubishi с 0.1% до 2.1%. Продажбите на Toyota и Honda в САЩ през април спаднаха чувствително. Пазарният дял на Toyota в Щатите се сви с 0.2% до 10.2%. Малкият модел в модификация хечбек - Matrix на Toyota, който е с променен дизайн и спортният седан Lexus ES 300 подпомогнаха продажбите на Toyota на най-големия световен пазар през април. Главно поради тяхното представяне продажбите леко нараснаха с 0.3% до 147 334 превозни средства.

Пазарният дял в Щатите през април на втория най-голям японски автомобилопроизводител и номер 5 в САЩ, Honda се сви с 0.2% до 7%. Увеличеното търсене модела Civic, малкия клас автомобили и най-вече на минивана Odyssey повиши продажбите на Honda в САЩ до 101 847 превозни средства. Най-големият корейски автомобилостроител Hyundai също отчете повишение в продажбите си, и увеличи пазарния си дял, за разлика от японските си конкуренти. Продажбите през април на базираната в Сеул компания скочиха с 14%, спрямо стойностите за същия месец на 2001 г. Търсенето на моделите Sonata и Elantra повиши продажбите на компанията до 30 972 превозни средства. Огромен скок от 90% в продажбите отчете спортния модел Santa Fe. Hyundai отчете 15 пореден месец, през който продажбите на компанията в САЩ отчитат ръст. Пазарният дял на южнокорейската фирма скочи с 0.2% до 2.1%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...